Tutka

Palaute

Rajattu kuva palaute-linkistä

TUTKAn kehittämisen kannalta käyttäjien antama palaute ja mahdolliset virheilmoitukset ovat erittäin tärkeitä.

Linkki palautelomakkeelle löytyy jokaisen TUTKAn sivun alareunasta.

Lähetä palautetta kun

Kun törmäät ongelmaan, kannattaa ensimmäisenä palata muutama pykälä taaksepäin ja kokeilla uudestaan. Jos virhe vielä ilmenee, lähetä palautetta.

Poikkeus

Jos TUTKAa käyttää ensin yhdellä selaimella ja sen jälkeen toisella ensimmäisen ollessa vielä käytössä, saattaa ensimmäisessä selaimessa ilmetä yhtäaikaisessa käytössä ongelmia. Tämä johtuu siitä, että selaimet käyttävät samaa ns. muistia. Toisen selaimen ottaminen käyttöön sotkee ensimmäisen selaimen "muistamat" asiat. Tästä syystä kahden selaimen yhtäaikaisen käytön aikana tulleet virheilmoitukset kannattaa "tarkistaa" eli sulkea toinen selain, palata hieman taaksepäin ja kokeilla uudestaan.

Saman "muistin" saattaa selaimen back-painike sotkea. Kun taaksepäin liikkuu back-painikkeen avulla, saattaa selain jossakin vaiheessa "unohtaa" mitä sen pitäisi näyttää ja antaa siten virheilmoituksen eli ZopeErrorin. Näissä tapauksissa kannattaa toimia kuten edellisessäkin kohdasta eli tarkistaa ongelma uudestaan palaamalla taaksepäin käyttäen linkkejä ja kokeilemalla uudestaan.

Kuka lukee palautteen?

Palaute lähetetään järjestelmän pääkäyttäjille ja ylläpitäjille.

Tehtävät

Tehtävä 1: Keneen otat yhteyttä, kun

Seuraava aihe / Next topic

TUTKAn ohjesivusto, TUTKA-tuki, tutka-support@jyu.fi
Sivun osoite https://tutka.jyu.fi/help/palaute
Päivitetty 22.02.2013